سرک کشیدن به آزمایشگاه گوگل-قسمت اول:Code Search

اکتبر 5, 2008 at 5:39 ق.ظ. 5 دیدگاه

Google CodeSearch Logo

Google CodeSearch Logo

گاه گداری بد نیست در عالم وب گردی سرکی هم به آزمایشگاه گوگل بکشیم(اگر با این مکان آشنایی ندارید باید بگم که اینجا جایی است که گوگل پروژه های جدید خود را که در صف ارائه همگانی هستند و تا اتمام آنها چیز زیادی باقی نمانده و البته آنچنان هم سرری نیستند را قرار می دهد.)،در سرکی که امروز به این آزمایشگاه کشیدم با چند پروژه و محصول جدید روبرو شدم که برایم بسیار جذاب بود و البته مثل همیشه کاربردی!اولین پروژه آزمایشی که من رو بسیار خوشحال کرد و خیلی برای شخص من کاربرد داشت پروژه Google CodeSearch بود که البته برای ایرانی ها قابل دسترسی نیست!ولی اگر از قیلطر شکن استفاده کنید می توانید از آن استفاده کنید،گوگل کد سرچ همانطوری که از نامش پیداست در بین سورس کد های آزادی که روی وب موجودند طبق دستورالعملی که شما برایش تنظیم می کنید(با استفاده از کلمات کلیدی از پیش تعریف شده) جستجو می کند و در نهایت سورس کدی را که شما به آن نیاز دارید را برایتان می یابد و شما را از شر جستجو بین انبوه سایتهای ریز و درشت بی نیاز می کند،هر چند که هنوز زیاد گسترده نیست و پیدا کردن کدهایی با زبان های خاص در آن مشکل است! ولی برای مثال اگر شما در باکس جستجو  این عبارت را function:ShamsiDate را وارد کنید و روی دکمه سرچ کلیک کنید گوگل برای شما توابعی کاربردی پیرامون تاریخ شمسی را می یابد که واقعا هم کاربردی هستند!البته من خیلی دلم می خواست این توابع تاریخ شمسی را برای زبان PHP هم پیدا کنم ولی نشد! یا گوگل هنوز این پروژه را تا این حد گسترده نکرده است یا من به روش جستوی دقیق در این بهشت کدبازان هنوز تسلط ندارم!

اگر شما صفحه اول را نگاهی بیاندازید خواهید دید که گوگل برای راهنمایی کلمات کلیدی را که در این ابزار جستجو استفاده می شود را با یک مثال خوب در معرض نمایش قرار داده که خود کمک شایانی در جستجوی بهتر و کاربردی تر با استفاده از کدیاب گوگل است!

این مطلب به دلایلی چون کم بودن وقت و البته دلایل خاص شخصی که مانع شد تا در یک قسمت همه ی فضولی ها را بیان کنم به چند قسمت تقسیم شده که در هر قسمت یکی از پروژه های آزمایشگاهی گوگل را به شما معرفی می کنم،که سعی می کنم از پروژه های جدیدتر و کاربردی تر و جذابتر استفاده کنم!نکته اخر اینکه دسته جدید گوگل را هم به آی تی نوشت اضافه کردم! مبارکا باشه!

Entry filed under: فناوری اطلاعات, نرم افزار, گوگل. Tags: , , , , .

وقتی کسی خوره کامپیوتر میگیره سرک کشیدن به آزمایشگاه گوگل-قسمت دوم:Google Translate

5 دیدگاه Add your own

  • 1. Amirhossein  |  اکتبر 6, 2008 در 6:39 ق.ظ.

    سلام ..
    ممنون از لطفی که نسبت به وبلاگ داری ، ان شاء الله در آینده فضای وبسایت هم بیش تر ماشینی می شه .. هر نکته ی دیگه ای در مورد وبسایت به ذهنت رسید خوشحال می شم من رو هم ازشون آگاه کنی …. شما هم وبلاگ بسیار پر باری داری .. موفق باشی..!!

    پاسخ
  • 2. مسلم  |  اکتبر 8, 2008 در 9:14 ق.ظ.

    سلام استاد

    منم ممنونم از توجهتون به كاريران، طرح كنوني كاريران در واقع چيزي نبود كه از اول در نظر داشتيم، تا حد امكان سعي شده اين سيستم بهسازي شده بتونه شكل و شمايل قابل تحملي داشته باشه، از طرفي هنوز در حال رفع اشكال هستيم، در واقع تست آلفا و بتا رو ادغام كرديم! خوشحال ميشم هر مشكلي كه به نظرتون ميرسه رو واضح تر بفرماييد تا رفع بشه، متشكر.

    پاسخ
  • […] 96- سرک کشیدن به آزمایشگاه گوگل-قسمت اول:Code Search […]

    پاسخ
  • 4. ali  |  اوت 28, 2009 در 5:05 ب.ظ.

    salam website khobi dari age khasti tabadole link dashte bashim mano ba name donyaye fannavari ettelaat link kon va dar bakhshe nazarat behem khabar bede

    پاسخ
  • 5. ali  |  اوت 28, 2009 در 5:08 ب.ظ.

    دنیای فناوری اطلاعات

    پاسخ

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تبلیغات ویژه

مطالب اخیر

پستهای پر بازدید دیروز پیروزا

فایر فاکس فراموش نشود

RSS من الان این کارو انجام دادم

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.

آمار بازدید

  • 79,716 بازدید

well known


