جنبش تدوین «مرام نامه وردپرس»

مارس 22, 2008 at 4:22 ب.ظ. 45 دیدگاه

در این مدت سال جدید اتفاقاتی افتاده که کم و بیش همه دوستان وردپرسی از آن مطلع هستند،برای همین تصمیم بر آن شد تا براساس پیشنهاد «خود من» و «1فتحی» عزیز مرام نامه ای را نوشته برای انکه از ایجاد مجدد این مشکلات جلوگیری شود به همین دلیل من هم دست به کار شدم و اولین نسخه «مرام نامه وردپرس» را تدوین کردم که پیشنهاد می کنم بخوانید و امضایش کنید من هم امضا کردم!منتظرامضاهای بعدی هستم.
 

مرام نامه


وردپرس وبلاگستانی جهانی با پشتیبانی از متن باز و زبان فارسی است،این برای وبلاگستان فارسی یک افتخار است که سرویس دهنده ای بیگانه به ما احترام گذاشته و زبان مارا در سیستم خود گنجانده است پس بیایید با امضای مرام نامه ی وردپرس این محیط دوست داشتنی را پر از آرامش،حق و عدالت کنیم و بگوئیم که اهل ایرانیم و فرهنگ غنی ایرانی داریم.
مرام نوشت اول– به حق قلم یکدیگر احترام بگذارید.کپی برداری از مطالب ،عکسها و برنامه های دوستان وبلاگ نویس(اعم از وردپرسی ها یا غیر ورد پرسی ها)،فقط با ذکر نام و منبع همان مطلب و در صورت امکان لینک به زادگاه اصلی همان مطلب مجاز است.
مرام نوشت دوم– تمامی تذکرات ، نکته ها و احیاناً اخطار به وبلاگ نویسان هم سرویسی(وردپرسی ها) تنها از طریق ایمیل و برای افرادی مجاز است که مرام نامه را امضا کرده اند ولی در صورت عدم رعایت مرام نامه به میزان زیاد از طرف یکی از دوستان وردپرسی(به شرط امضا کردن مرام نامه) برای برخورد شدیدتر فقط اخطار به آن فرد باید در بخش نظرات وبلاگ خود فرد به وی اعلام کرد و کسی حق اعلام این لغو قانون در وبلاگ دیگری را نخواهد داشت.
مرام نوشت سوم- کاربران از نوشتن وبلاگ فقط اهداف وب نویسی و وبلاگ نویسی خود را دنبال کنند و به دنبال ایجاد جنگ و بر هم زدن آرامش بین دیگر دوستان وردپرسی را نداشته باشند.
مرام نوشت چهارم- برای برچسب‌ها از کلمات مناسب و مربوط استفاده کنید و تعداد معقولی برچسب به هر مطلب اختصاص دهید و از برچسبهای غیر مرتبط استفاده نکنید.
مرام نوشت پنجم–فقط با قصد تخریب وبلاگی و یا ایجاد مزاحمت برای وبلاگستان وردپرس برای یکدیگر کامنت نگذارید،بلکه از کامنت همانند نامش به عنوان جائی برای نظر دادن فقط حول همان مطلب استفاده  کنید و پیغامهای شخصی را از طریق ایمیل به اطلاع یکدیگر برسانید.
مرام نوشت ششم– کسانی که ا ین مرام نامه را قبول کرده و امضا می کنند باید نسخه ای از آن در صفحه ای تحت نام «مرام نامه» در وبلاگ خود اختصاص داده و این نکات را در آن ذکر کنند و سعی کنند دیگران به رعایت و امضای این مرام نامه به شیوه دوستانه دعوت نمایند.
این مرام نامه جهت آسایش و راحتی و احساس امنیت خود ما کاربران تدوین شده پس به آن پایبند باشیم تا بتوانیم ساعاتی خوش و پر از اطلاع رسانی واظهار نظر های سازنده در کنار یکدیگر داشته باشیم.هم اکنون به جمع امضا کنندگان بپیوندید.

خوب دوستان باید بگم این نسخه ی ابتدائی این مرام نامه است ، قطعاً ایراداتی هم دارد ،من همین جا از همه شما می خواهم تا دست به دست هم دهیم و در تکمیل و رعایت این مرام نامه تلاش کنیم و من به شدت استقبال  می کنم تا دوستان عزیز بندهای پیشنهادی خود را در نظرات این پست ارائه دهند تا به این مرام نامه اضافه کنیم و بتوانیم به اهداف خود در «مرام نامه وردپرس»  برسیم.

Entry filed under: وردپرس, اخبار وب, تازه ها.

ایران در جهان فناوری اطلاعات در سالی که گذشت ایران استاد

45 دیدگاه Add your own

  • 1. mohsen  |  مارس 22, 2008 در 6:08 ب.ظ.

    سلام عزیز و ممنون از تبریک و … ایشاا.. شما هم سال خوب و شیرینی داشته باشی و به آرزوهات امسال برسی. موفق باشی

    پاسخ
  • 2. مسعود قاسمی  |  مارس 22, 2008 در 6:08 ب.ظ.

    سلام
    با تشكر از زحمات شما ، باعث افتخار من هست كه اولين كسي باشم كه نسخه اوليه اين مرامنامه رو تو وبلاگم كپي ميكنم . البته اگه نقض كپي رايت نباشه . ( چشمك )
    توضيحات ديگه اي هم دارم كه دوست دارم تو محيط آرومي مثه اينجا گفته بشه
    منتظر همين فرصت بودم
    با تشكر از شما آقا محسن
    دوباره ميام

    پاسخ
  • 3. آی تی شوک  |  مارس 22, 2008 در 6:30 ب.ظ.

    سلام به شما و دوستان وردپرسی
    من هم به عنوان دومین نفر این مرام نامه را قبول می کنم …
    البته قطعا تغییراتی در این مرام نامه اعمال میشه و بندهای جدیدی اضافه میشه که من هم بهش فکر می کنم و اگر بندی به نظرم اومد میگم.
    موفق باشید.

    پاسخ
  • 4. مسعود قاسمی  |  مارس 22, 2008 در 6:41 ب.ظ.

    اين لينك رو برا بقيه دوستانم فرستادم تا بخونن
    دوست داشتم امشب توضيحاتمو ميدادم اما الان دقيقا 11 ساعته بدون استراحت وبگردي كردم ديگه نايي ندارم ايشالله فردا (مي بيني كپي كردن اينفدرام آسون نيست) چشمك
    شب خوش

    پاسخ
  • 5. مسعود قاسمی  |  مارس 23, 2008 در 7:03 ق.ظ.

    به دليل هدف كاري وبلاگم ، يك بند به اين مرامنامه اضافه كردم.
    http://mer30.wordpress.com/maramnameh

    مرام نوشت هفتم– هدف اين وبلاگ،جمع آوري گلچيني از بهترين مطالب وب مي باشد و در اين راه سعي بر احترام به حقوق نويسندگان اصلي مطالب با ذكر منبع آنها و يا ارجاع خواننده به سمت نويسنده اصلي دارد اما در مورد مطالبي كه از سايتها و وبلاگهاي كپي كار كه بدون ذكر منبع صرفا مطلب را به صورت مستقيم و يا غير مستقيم كپي كرده اند هيچ گونه تعهدي ندارد و تا مشخص نشدن منبع اصلي از ذكر منبع خودداري مي شود ( جهت احترام به حقوق نويسنده اصلي تا منبع كپي كار جايگزين منبع اصلي نشود).

    اين وبلاگ از تاريخ 87/1/4 متعهد به مفاد اين مرامنامه مي باشد.

    پاسخ
  • 6. key1one  |  مارس 23, 2008 در 9:59 ق.ظ.

    ممنون از دوستان وردپرسي.

    پاسخ
  • 7. محراب  |  مارس 23, 2008 در 10:11 ق.ظ.

    این مرام‌نامه است یا قانون یا آیین‌نامه یا چی؟
    اگه مرام‌نامه است این جمله‌های امری و سلبی اینجا چیکار می‌کنن؟
    بخصوص دومی وسومی خیلی مشکل دارن. در مورد بقیه هم باید به این صورت بیان بشه که ما (یعنی کسانی که این مرام‌نامه رو امضا کردن) این نکات رو رعایت خواهیم کرد. نه اینکه به صورت آمرانه گفته بشه که بکنید یا نکنید. البته اگر قصد نوشتن مرام‌نامه بوده.

    پاسخ
  • […] با تشكر از زحمات آفاي محسن وزيري  در تدوين اوليه اين مرامنامه […]

    پاسخ
  • 9. آمیر  |  مارس 23, 2008 در 11:36 ق.ظ.

    به نظر من هم اسمش مرامنامه نیست. بیشتر شبیه آیین نامه قانونی شده. بطور مثال بند سوم، اصلاً ااز نظر اخلاقی مناسب نیست، بیشتر حالت موضع گیری نسبت به بلاگرها داره. غیر از این…بند دوم خیلی مبهمه. فکر کنم کوتاه تر بشه بهتر باشه.
    در مجموع کار خوبیه.

    پاسخ
  • 10. آمیر  |  مارس 23, 2008 در 11:37 ق.ظ.

    بعد هم من متوجه نشدم که این آقای قاسمی چطور میتونن تشخیص بدن که کی از کجا کپی کرده و کی خودش نوشته؟ اگه مرام نامه قراره نوشته بشه باید برای همه یکی باشه و اضافه و کم کردن بهش درست نیست.

    پاسخ
  • 11. websaz  |  مارس 23, 2008 در 11:53 ق.ظ.

    من اولی رو کاملا رد میکنم .این الانم کما بیش است !!!!

    اگر کسی میخواد کپی کنی مطلبو و بزاره تو بلاگش که رنک بالایی داره اینطوری باز حق نوسیسنده ضایع شده
    باید خلاصه اونو بیاره و ادامه مطلب رو لینک بده به مرجع اصلی تا اون از مزایای اون استفاده کنه و هم وبلاگ دوم .

    پاسخ
  • 12. websaz  |  مارس 23, 2008 در 11:53 ق.ظ.

    در ضمن اگه ممکنه قالب بلاگ رو عوض کنین من با IE 7 نظرات ر و نمیبینم

    پاسخ
  • 13. pantea  |  مارس 23, 2008 در 2:32 ب.ظ.

    فکر کنم من درست متوجه نشدم که معنی و هدف مرام‌نوشت دوم چيه. يعنی مثلاً اگر من مرامنامه رو امضا کردم و بعد ديدم مطلبم در وبلاگ ديگه‌ای کپی شده حق ندارم در وبلاگ خودم بهش اشاره کنم؟ يا اگر کسی به من توهين کرد اجازه ندارم درباره‌اش بنويسم؟!
    صرف نظر از اينکه لحن مرامنامهء شما به قول دوستان حالت آيين‌نامه پيدا کرده، وقتی ميگين «تمامی تذکرات، نکته‌ها و احیاناً اخطار به وبلاگ‌نویسان هم‌سرویسی (وردپرسی ها) تنها از طریق ایمیل و برای افرادی مجاز است که مرام‌نامه را امضا کرده‌اند» در واقع داريد مقرراتی وضع ميکنيد برای اشخاصی که مرامنامه رو امضا نکرده‌اند! در حالی که چنين کاری از حوزهء اختيار شما خارجه و نميتونيد به کسانی که مرامنامه رو امضا نکرده‌اند بگيد چی براشون مجازه و چی نيست.

    پاسخ
  • 14. مسعود قاسمی  |  مارس 23, 2008 در 4:46 ب.ظ.

    خوب بچه ها دارن ميان و نظراشونو ميدن .
    دوستان منظور همفكري براي تعيين يه مرامنامه يا به قول شما آيين نامه داخلي بين خودمون هست.
    به نظر من قسمت نظرات اين پست مهمتر از اصل نوشته هستش.
    من حرفاي زيادي براي گفتن داشتم كه دلم ميخواست اينجا بگم اما منصرف شدم . نميخوام اون جو قبلي اينجا هم ايجاد بشه
    يه نكته ديگه اينكه ما ميتونيم يه مرامنامه كلي كه با هم اشتراك داريم تهيه كنيم و در ساير موارد به اقتضا كارمون بهش چيزي هم به صورت شخصي در وبلاگ خودمون اضافه كنيم مثلا موردي كه من براي خودم اضافه كردم مرام شخصي خودمه كه سعي كرذم از اول بهش پايبند باشم و مختص وبلاگ خودمه
    اين شروع يه حركته

    پاسخ
  • 15. آی تی شوک  |  مارس 23, 2008 در 5:00 ب.ظ.

    سلام
    آخه مرد حسابی من میخوام بهت یک ایمیل بزنم هیچ جای وبلاگت آدرس ایمیلت رو نمیبینم.
    این هم مسئله ای شده برای ما.
    خوبه یک بند اضافه کنی که بگه هر وبلاگ نویس باید یک ایمیل رو در اختیار بازدید کننده هاش بذاره.
    لطفا آدرس ایمیلت رو به من بگو.
    ممنون. فوری کارت دارم.

    پاسخ
  • 16. persgolf  |  مارس 23, 2008 در 5:03 ب.ظ.

    من با نظر پانته‌آ موافقم…

    پاسخ
  • 17. مسعود قاسمی  |  مارس 23, 2008 در 5:04 ب.ظ.

    در جواب آمير عزيز هم عرض ميكنم كه كار ما هم چندان ساده نيست
    براي حفظ كيفيت گلچيني كه ميارم ساعتها وبگردي ميكنم
    پس خيلي خوب جاهايي رو كه كپي ميكنن ميشناسم
    اين توضيح رو هم بدم كه ذوستاني كه براي شناسايي نشدن مطالب و عكسها و فايلها رو در هاست خودشون آپلود ميكنن تا تابلو نشن كارشون خيلي بدتره چون علنا مطلب رو به اسم خودشون ميكنن
    خيلي ها به من ايراد گرفتن كه چرا تو اينكارو نميكني ، در صورتي كه اين عين نفض كپي رايته
    من به بندي كه براي خودم اضافه كردم شديدا اعتقاد دارم و تا اين لحظه خيلي از بزرگواراني كه مطلب متعلق به خودشون بوده و من منبع گذاشتم نه تنها ناراحت نشدن بلكه استقبال هم كردند

    در ضمن من تا الان غير ار يه مطلب آقا مجيد وبلاگ صبحونه كه سهوا مدتي بدون منبع كپي كرده بودم چون دسترسي به منبع اصلي نداشتم و خودمم بي دقتي كرده بودم از هيچ يك از دوستان وردپرسي مطلب نگذاشتم اما خيلي از دوستان ديگه مطالب من رو ناشيانه كپي كردند و گذاشتتند نمونش وبلاگي كه ديشب اومد رو داشبورد ( اسم نميبرم)
    اينا فقط گوشه اي از حرفام بود
    بهتره بحث اصلي منحرف نشه
    ازتون تشكر ميكنم كه با سعه صدر با مسايل برخورد ميكنين
    هر كدوم از ما اينجا هدفي داريم
    سعي كنيم روز به زوز بهتر باشيم
    من 3 ماه پيش شروع كردم و اصلا خودم رو وبلاگ بزرگي نميدونم. هنوز دارم مسايل ابتدايي رو ياد ميگيرم و هدفم از اينجا بودن به اشتراك گذاشتن مطالبي كه برام جالبه تا خوانندهام هست و سعيم اينه كه در اين راه حقي از كساني كه زحمت ميكشن ضايع نشه
    از همتون ممنون

    پاسخ
  • 18. persgolf  |  مارس 23, 2008 در 5:04 ب.ظ.

    من قانون سوم رو رد می‌كنم…
    يعنی چی؟

    پاسخ
  • 19. persgolf  |  مارس 23, 2008 در 5:12 ب.ظ.

    البته آقای مسعود قاسمی- مد نظر شما بيشتر خواننده هست اين موضوع از لينك‌های‌ كناری(لينكهای زردی‌كه منبع مشخصي ندارند و مرجع آن تبليغاتی‌ست) پيداست. و وبلاگ شما اصلاً‌ با تعريف‌ها و مشخصه‌های يك وبلاگ اصلاً مغاير نيست و جای‌ تاسف دارد كه چنين افرادی برای ديگر وبلاگ‌نويسان وردپرس خط مشی‌ تعيين كنند.
    البته من ماهيت اين مسئله رو رد نمی‌كنم. اتفاقا كار خوبی‌ست و موجب ارتقای سطح فرهنگ وبلاگ‌نويسی در وردپرس می‌شود اما…

    پاسخ
  • 20. بهنام  |  مارس 23, 2008 در 9:15 ب.ظ.

    سلام به همگی!

    به نظر من کلیت کار خوب و قابل تقدیر است. اما باید متنی حرفه ای تدوین گردد که اگر یک آدم حقوق دان یا باسواد تر از بنده این مرام نامه را دید به امضا کنندگان نخندد.!!! در ادامه چند مطلب که به نظرم مهم هستند را عنوان می کنم.!!

    اول اینکه. Term and Service خود ورد پرس که خیلی قوی تر است. چنان چهار میخ کرده که اگه اراده کنن همین الان می تونن وبلاگ هم رو ببندن. قدیم که ورد پرس خیلی روی کپی رایت حساس بود نفس هم رو گرفته بود. ورد پرس تازه قوانین کشور را هم مشمول کرده!!!
    خب خیلی راحت می توانید همدیگه رو راپورت بدین !!!! 🙂 (ولی اینکار رو نکنید به خارجی ها بهمون می خندن)

    فقط یک مطلب می ماند که شما باید به آن اضافه کنید اون هم کپی کردن از سایت یا وبلاگ یک دیگر است.!!! البته ورد پرس این را هم دارد . هرچند شاید ثابت کردن اینکه مطلب مال شما بوده ممکنه کمی سخت باشد که آن هم مطمئنا بکمک مشاوران فارسی زبان ورد پرس و تاریخ ارسال پستها عملی خواهد بود.

    اما این کار که شما می کنید نتنها اصلا ضمانت اجرایی ندارد بلکه چند مشکل اساسی نیز:

    بند اول. «…صورت امکان لینک به زادگاه اصلی…»
    مگه وبلاگی هم هست که امکان لینک دادن به آن نباشد!!! شاید من متوجه نمی شم!!!!

    بند دوم. کاملا مبهم. به میزان زیاد یعنی چی!!! کی تشخیص میده که لغو شده یا نشده!!! که اصلا دیگران مجاز به استفاده از برخود شدیدتر باشند یا نباشند. (شاید بهتر بود می گفت که اگر مطلبی کپی شده بود لینک آن را در کامنت برایش بگذارند و وی نباید پاک کند!!! که اگر پاک کرد لینک مطلب مربوط در باقی وبلاگهای عضو مرام نامه تحت عنوان منبع اصلی مطلب درج گردد.) شاید اصلا شما اشتباه می کنید اگر لینک کپی شده را بدهید دیگران خودشان قضاوت می کنند.!!!!

    بند چهارم. کاملا مخالفم!!! سلیقه هرکسی باید در وبلاگ خود اعمال شود. خود من یک بار به اشتباه مطلبی ورزشی را برچسب آموزش زبان زده بودم!!! خب اشتباه را که نمی شه کاری کرد. شما نمی توانید به دیگری بگویید چه سلیقه ای اعمال کند. ورد پرس باهمه سخت گیری که دارد به سلیقه کاری ندارد. بعلاوه تعداد برچسبها نیز به همین ترتیب. اصلا تعداد معقول چندتا است. یک بار من ftp دیدم که در تمام زمینه هایی که برچسب داشتم مطلب داشت. خب باید همه رو انتخاب می کردم !!! منظور شما را من می دانم اما این بند اصلا گویای خواسته شما نیست.!!!

    بند پنجم. کلیت بند قبول است. اما بسیار مبهم بیان شده!!!

    بند ششم. چیز خاصی برای گفتن ندارد.!!! فقط دعوت بشیوه دوستانه کمی خنده دار بنظرم رسید. خب من خیلی وقت است که اینجا نبوده ام. تازه چند روزه است که مجدد شروع کرده ام. اطلاع دقیقی ندارم، مگه جدیدا اینجا از شیوه های غیر دوستانه هم برای امضا گرفتن استفاده می شود!!!!!!!!!!

    ببخشید. درحال حاضر من دیدم که این وبلاگ تبلیغ گذاشته!!! البته اگر به وردپرس پول می دهد که تبریک می گویم اما درغیر این صورت طبق قوانین وردپرس تعطیل باید گردد!!!!

    بهترین آرزوها برای همه

    پاسخ
  • 21. بهنام  |  مارس 23, 2008 در 9:21 ب.ظ.

    ببخشید بند سوم را از قلم انداختم. این بند نیز گنگ.

    در کل مطالب این مرام نامه من را بیاد متون مذهبی می اندازد که همگی خوب هستند ولی گنگ بوده و حد و حدودی برای تشخیص و تنبیه معین نمی کند!!!!

    پاسخ
  • 22. persgolf  |  مارس 24, 2008 در 5:23 ق.ظ.

    به نظر من برای تدوين مرامنامه بايد از وبلاگ‌نويسان با تجربه وردپرس و با سابقه بهره بگيريد. خانم پانته‌ا- مزيدی- روبو.

    پاسخ
  • 23. مسعود قاسمی  |  مارس 24, 2008 در 7:36 ق.ظ.

    در پاسخ حضرت شاخ عرض ميكنم كه اون چيزي كه بهش ميگيد لينكهاي زرد ، اسمش تبليغات هست كه همه جا كاملا عرفه اما براي شما كمي عجيبه چون تا حالا نتونستين كدهاي جاوا رو بگذاريد.

    تبليغات كاري كاملا معمولي هست و با موضوع وبلاگه من متناسبه و اصلا هم زرد نيست . يك سيستم فروش كاملا حرفه اي هست
    در ضمن هدف اصلي من از اين كار كسب درآمد نيست چون پولش ارزش اين كارا رو نداره ، هدف بالاتر از اين هاست . دوستان حرفه اي تر احتمالا متوجه منظورم بشن . بيشتر نميتونم توضيح بدم

    اما به جاي همه اين بحث ها . صحبت در مورد من بهتر نيست هدف اصلي رو دنبال كنيم
    راستي من مدعي اين حركت نيستم . كار آقاي وزيري هست و من فقط به سهم خودم دوستان رو دعوت كردم تا به يه نتيجه اي برسيم
    از دوستان خواهش ميكنم بحث رو مثه آقا كيوان به بيراهه نكشند و راجه به موضوع اصلي صحبت كنيم

    پاسخ
  • 24. فتحی  |  مارس 24, 2008 در 11:04 ق.ظ.

    فری جان
    با توجه به این که در اول متن نام من هم به عنوان یکی از پیشنهاد دهندگان طرح آورده شده است نمی دانم اظهار تاسفتون به خاطر حضور من بوده است یا خیر.

    اما از آنجایی که هدف من فقط کمک بوده است و فقط پیشنهاد ایجاد مرامنامه را دادم و در این طرح دخالت نکردم و مخصوصا دوستی عمیق بین من و شما که بهتر است بگویم همواره با مزاحم شدن توسط من همراه بوده است فکر نمی کنم منظورتان با من بوده باشد.

    برای همین از شما درخواست می کنم که در نوشتن یک مرامنامه به دوستانتان کمک کنید. هر چی نباشد شما حداقل از دید من یک شهروند محترم دنیای وردپرس هستید.

    پاسخ
  • 25. فتحی  |  مارس 24, 2008 در 11:07 ق.ظ.

    در ضمن فری جان با عرض شرمندگی من مشغول تدوین یک مرامنامه یا قانون نامه برای وبلاگم هستم. خوشحال می شوم از مشورت شما و دیگر دوستان بهره مند بشوم. مسلما حمایت از مرامنامه نویسی را ( نه با فکر یک نفر بلکه با همفکری همه دوستان ) می شود از پیشنهادم فهمید.

    پاسخ
  • 26. مسعود قاسمی  |  مارس 24, 2008 در 11:14 ق.ظ.

    در پاسخ به آقا بهنام عزيز:

    » بند اول. “…صورت امکان لینک به زادگاه اصلی…”
    مگه وبلاگی هم هست که امکان لینک دادن به آن نباشد!!! شاید من متوجه نمی شم!!!! »

    *منظور اين هست كه اگه دسترسي به منبع اصلي هستبهتره كه لينك همون مطلب به عنوان منبع گذاشته بشه نه اسم كلي منبع

    در ضمن من تا حالا نشنيدم كه تيليغ گذاشتن جرم باشه در اينجا

    جناب دكتر مزيدي از كساني بودن كه لزوم گذاشتن تبليغ رو در اينجا باب كردند

    اين كه من در وبلاگم تبليغ بگذارم ( كاري كه خيلي ها دلشون ميخواد انجام بدند اما نتونستند) اين حقي از كسي ضايع نميكنه
    و به خودم و خواننده خودم و سياستهاي وبلاگم مزبوط ميشه
    گفتم كه هدف من پول نيست من استفاده ديگه اي دارم ميبرم

    باز هم خواهش ميكنم دوستان مباحث متفرقه رو اينجا بيان نكنند من هم خيلي خرفها داشتم كه نگفتم
    دوستان p30web هم به همين شكل

    نكاتي كه شما گفتين جاي كار داره آقا بهنام. من از آقاي وزيري و بقيه دوستان خواهش ميكنم اين موارد رو در نظر بگيرن
    انشالله منتظر ورژن جديد مرامنامه باشيم

    پاسخ
  • 27. فرشاد  |  مارس 24, 2008 در 1:45 ب.ظ.

    جناب قاسمی‌ شما از دوستان خوب من هستيد كه بدون شما وردپرس هيچ رنگ و رويی نخواهد داشت با حرف شما موافقم. اما محتوا و درون مايه مطلب شباهتی به تبليغ ندارد. ظاهراً لينك‌های جنجالی‌ست كه شما را به ناكجاآباد می‌فرستد! به هر ترتيب كاری كه می‌كنيد بسيار ارزشمند است و معلوم است كه وقت می‌گذاريد و ان‌شالله كه خداوند بهتان اجر اخروی عنايت بفرمايد.
    عزيزم فتحی‌جان خداوند مرا از وسط به دو تيكه مساوی تقسيم كند من هيچ‌وقت چنين جسارتی نمی‌كنم. شما سرور و استاد بنده هستيد :))
    اصولاً فری‌چاقوكش آدم با مرام و با معرفتی‌ست اما در اين يكی زبانش قاصر است و صلاح ديده كه از كنار گود باستيد و داد و قيل‌و قال كند كه آی ملت چرا ساكت‌ايد لنگش كنيد! :))
    يعنی ما چاكر و مخلص شما دوستان هستيم و تابع قوانين و ضوابطی كه برای‌مان مشخص می‌كنيد اما جوری باشد كه قابل هضم باشد. مشكل از دستگاه گوارشی‌ بنده است شما به بزرگی خودتان ببخشيد.
    بنده سراپا تقصير به مخيله و مغز نخودی فشاراتی وارد بنمايم ببينم در باب اين مرام و مسلك چه چيزی‌به ذهنم خطور می‌كند در خدمت دوستان هستيم.
    در راستای اينكه نمی‌خواهم اين جريان به مكاشفه و بحث و جدل تبديل شود و سوی‌هم لنگه دمپايی و كوكتل|‌مولوتلف پرت كنيم من از كسانی كه از من رنجيده خاطر شده‌اند معذرت خواهی‌ می‌كنم

    پاسخ
  • 28. فتحی  |  مارس 24, 2008 در 1:55 ب.ظ.

    فری جان
    این حرفها چی است که می زنید؟ همه از ارادت من به بچه های وردپرس مخصوصا شما مطلع هستند و کسی مسلما از شما رنجیده خاطر نخواهد شد. هر چه می خواهد دل تنگت بگوی

    پاسخ
  • 29. مسعود قاسمی  |  مارس 24, 2008 در 2:59 ب.ظ.

    فرشاد جان
    ممنون از نظر لطفت به بنده ، من يكي خيلي كوچكتر از اينم كه بخوام قانون و آيين نامه براي بزرگان تهيه كنم. صبر ميكنم هر چي تصويب شد ميپذيرم
    در مورد لينكهاي تبليغاتي هم كلمات استفاده شده كاملا با موضوعات مرتبط هستند و سيستم فروش كاملا نعتبر هست. ديگه بعضي چيزهي هم شگرد تبليغاتيشونه ديگه
    اما من لينك زرد به مطالب لينك باكسهايي ميگم كه يه چيز فريبنده و بي ربط ميزنن كه خواننده حسابي تحريك بشه . نمونه هاشو زياد ديدين

    دوستان به بقيه بچه ها هم بگيد بيان و نظذ بدند جاي عده اي از بزرگان كه الان دارند نظرات رو ميخونن اما نظر نميدن خاليه ( چشمك افغاني )

    پاسخ
  • 30. بهنام  |  مارس 24, 2008 در 4:42 ب.ظ.

    مسعود جان از توضیحت ممنون. من با تبلیغات مخالف نیستم و دقیقا با نظر تو در مورد تبلغات موافقم. ولی تا جایی که می دانم وردپرس مخالفه (البته برای وبلاگهای رایگانها) چون موضوع فرعی است دیگه نمی خوام بهش بپردازم.
    در مورد مرام نامه باید بگم چون همه می دانیم که هیچ گونه ضمانت اجرایی وجود نداره اصلا نباید حالت اساس نامه پیدا کنه که نیاز به تعیین حدود و
    شناسایی و برخورد پیدا کنه. فکر کنم باید یک چیزی شبیه به سوگند نامه ای باشد که روز فارغ التحصیلی از دانشگاه به نمایندگی از طرف جمع خوانده می شود. (تقریبا هر رشته ای سوگند نامه مخصوص به خود را دارد.) اما اصلا و ابدا نباید مسائل سلیقه و موضوعات شخصی را محدود کند.!!!

    پاسخ
  • 31. محراب  |  مارس 24, 2008 در 6:33 ب.ظ.

    فکر می‌کنم اول باید در مورد هدفی که از نوشتن این مرام‌نامه دنبال می‌شه صحبت کنید. البته شاید من خیلی در جریان نباشم ولی خوب بهتره که هدف از نوشتن مرام‌نامه هم مشخص باشه. البته به صورت جزئی‌تر از این چیزی که نوشته شده.
    اینطوری بهتر می‌شه راجب بندها هم نظر داد.
    اما همونطور که گفتم به عنوان مرام‌نامه باید جمله‌بندی‌ها تغییراتی بکنه. مثلا در مورد بند اول بهتره این شکلی باشه‌: ما امضا کنندگان این مرام‌نامه به حق قلم احترام می‌گذاریم.
    فکر می‌کنم به عنوان اولین قدم بد نباشه که این اصلاحات انجام بشه و بعد در مورد اضافه و کم کردن بندها هم بحث بشه. تا نظر دوستان چی‌ باشه…

    پاسخ
  • 32. وحيـــــد  |  مارس 24, 2008 در 7:45 ب.ظ.

    شخصا با چنين حركتي موافق هستم و در جهت حمايت خود از اين حركت مرمنامه را انگشت ميزنم(آخه سواد ندارم امضا كنم) :d

    اميد است نواقصي كه دوستان مطرح كردن برطرف شود

    پاسخ
  • 33. شیخ الشیوخ  |  مارس 24, 2008 در 11:56 ب.ظ.

    اوصولا شیخ الشیوخ هر کجا سخن از مرام باشد پیش قدم می شوند

    پاسخ
  • 34. سیدهانی  |  مارس 25, 2008 در 5:52 ب.ظ.

    سلام! به عنوان کسی که بعد از مدتها گشت و گذار میخواد وارد وردپرس بشه و با علاقه این مرامنامه رو بپذیره؛ وقتی مرامنامه رو خوندم اولش خیلی شوکه ام کرد !
    «این برای وبلاگستان فارسی یک افتخار است که سرویس دهنده ای بیگانه به ما احترام گذاشته و زبان مارا در سیستم خود گنجانده است»
    راستش این خیلی کم ارزش دیدن زبان فارسی و ایرانیان هست به نظرم ! شاید اینطور باشه بهتره :
    «وبلاگستان فارسی اینقدر با سرعت در گستره وب رشد نمود و ایرانیان فعال حضور خود را به رخ جهانیان کشیدند که سیستم قوی وردپرس نیز برای ادامه حیاتش زبان فارسی را به مجموعه ی خود اضافه نمود »
    🙂 نمیدونم نظر من از پرشین بلاگ که همیشه خوراک دوستان زیادی از وردپرس (فتحی،یک پزشک و … ) رو بررسی میکنم، تاچه حد مورد قبول دوستان بیفته! هرچند که خودم هم ایشالا قراره وردپرسی بشم 😀 نکته آخر هم اینکه من هم به شدت از این جنس فعالیتهای دسته جمعی خوشحالم و معتقدم کسی که لیدر (راهبر) چنین کاری میشه اگه کار رو به سرانجام برسونه واقعاً آدم بزرگیه! و امیدوارم اینطور بشه

    پاسخ
  • 35. فتحی  |  مارس 25, 2008 در 11:29 ب.ظ.

    راستش من آمدم که کامنتها را یک بررسی بکنم متوجه کامنت هانی عزیز شدم. چقدر خوب است یک نفر را ببینی که می گوید خوراک تو را می خواند. بین صدها مشترک فید این یکی از معدود دوستان است که می شناسم و برای من افتخاری است.

    اما در مورد انتقادی که کردند به نظر من درست است. کلا هدف ما از نوشتن مرامنامه احترام و یا تقدیر از وردپرس نیست پس بهتر است این قسمت را حذف و یا بهتر کنیم. هر چند من با بعضی از پایه های این مرامنامه مشکل دارم و نمی توانم از آن پیروی کنم اما به عنوان کسی که به آن احترام می گذارم بد ندیدم که از این انتقاد حمایت کنم.
    ————————————————————————————————————————-
    فتحی جان
    اگر مشکلت با بندها رو اعلام کنی ممنون میشم چون دارم روش کار می کنم تا مرام نامه در نسخه بعدی بهتر از اینها بشه انتقاداتت رو بنویس تا ازشون استفاده کنیم.
    مرسی

    پاسخ
  • 36. key1one  |  مارس 27, 2008 در 2:43 ب.ظ.

    مبارزه با وبلاگ هاي زرد وپhttp://key1one.wordpress.com/b/
    براي حمايت از طرح هاي مبارزه با نقض كنندگان حقوق كپي رايت اينجا رو مطالعه كنيد.

    پاسخ
  • 37. ع. آرام  |  مارس 29, 2008 در 6:56 ق.ظ.

    آمدم تشکر کنم و سال نو رو متقابلاً تبریک بگم. همین!

    پاسخ
  • 38. صادق  |  مارس 29, 2008 در 10:14 ق.ظ.

    مرامنامه خوبی بود. اگه روزی تمام بندهاش اجرایی بشه، اون روز بلاگستان فارسی، گلستان میشه!

    پاسخ
  • 39. bizbloger  |  مارس 29, 2008 در 5:38 ب.ظ.

    بببخشيد وزيري جان! يه سوال درسي!
    يعني وبلاگاي وردپرسي به زبوناي ديگه هم مرامنامه دارن!؟
    ———————-
    نمی دونم آخه من فقط فارسی بلدم زیاد تو خارجی ها چرخی نمی زنم!شما ها چی فکر میکنید؟

    پاسخ
  • 40. فتحی  |  مارس 31, 2008 در 4:11 ب.ظ.

    فراخوان انتخاب بهترین کامنت گذار جشنواره نوروزی

    فراخوان انتخاب بهترین کامنت گذار جشنواره نوروزی

    امیدوارم تا ساعت 12 سیزدهم فروردین شرکت کنید.

    پاسخ
  • 41. mohammad  |  آوریل 10, 2008 در 6:47 ب.ظ.

    سلام.وب قشنگ و پر محتوايي داري.به وب من هم سر بزن

    پاسخ
  • 42. ایزبان  |  آوریل 16, 2008 در 12:30 ب.ظ.

    با سلام.
    وبلاگ خوبی دارید
    از سایت ما هم بازدید کنید و در صورت امکان با ما تبادل لینک کنید, از اونجایی که page rank ایزبان در حال حاضر 4 است, مطمئنا تبادل لینک با ما برایتان بسیار سودمند خواهد بود. تبادل لینک مهمترین عامل موثر برای ظاهر شدن در صفحه اول موتورهای جستجو مانند(گوگل) است. به طوری که هر لینکی که در سایتهای متفاوت به سایتی ارتباط داده شده باشد به عنوان یک امتیاز مثبت در نظر گوگل مطرح میشود. حال اگر Page Rank سایتی که لینک شما در آن قرار دارد بیشتر باشد این امتیاز بالاتر و با ارزشتر خواهد بود.
    در صورت تمایل بخش زیر را مطالعه کنید:

    http://www.ezaban.com/index.php/component/option,com_linx/Itemid,172/
    با تشکر

    پاسخ
  • 43. hossein  |  ژوئیه 8, 2008 در 10:48 ق.ظ.

    با سلام و عرض ادب خدمت مديريت وبلاگ
    وبلاگ بسيار خوبي داريد
    در راستاي پيوند بين وب هامون مايل هستم با هم تبادل لينک کنيم
    اگه شما هم با من موافقيد عنوان لينکتون رو برام بفرتيد تا در سايت قرار بديم
    عنوان لينک ما : دانلود برنامه و بازي موبايل
    با تشکر

    پاسخ
  • 44. دست نوشته  |  آگوست 7, 2009 در 7:24 ب.ظ.

    کاش این مرامنامه رو در یک جای خاص بدون هدر و بنر و تبلیغ و اینها قرار بدید تا همه بتونن به راحتی بهش لینک بدن.
    حتی میتونید به صورت یک تصویر و با خط زیبا (مثلن نستعلیق) آپ کنید

    اگر این‌کار رو کردید به بنده هم خبر بدید
    ممنون

    پاسخ
  • […] با تشکر از زحمات آفای محسن وزیری  در تدوین اولیه این مرامنامه […]

    پاسخ

برای فرشاد پاسخی بگذارید لغو پاسخ

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تبلیغات ویژه

فایر فاکس فراموش نشود

RSS من الان این کارو انجام دادم

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.

RSS اخبار سلامت نیوز

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.

آمار بازدید

  • 80٬897 بازدید

well known