فعال کردن Folder Options در ویندوز ویستا

فوریه 19, 2008 at 7:19 ق.ظ. 2 دیدگاه

Folder Options

خوب!چند روزی با یک ویروس روبرو بودم که Folder Options من را در Admin User  ویندوز ویستای Ultimat ام مخفی کرده بود و از آنجا که من عادت دارم برنامه ها را با NotePad بنویسم برایم Folder Options و تنظیمات موجود در آن بسیار مهم است پس دست به کار شدم و دنبال چاره گشتم خیلی ها گفتن توی رجیستری باید تنظیماتی را تغییر بدی!درسته این کار عملیه ولی من همیشه میگم که ویندوز سیستم عاملی است که کاربر را از حفظ کردن کدهای درهم و سخت و غیر قابل درک مثل لینوکس،بی نیاز می کند پس دنبال چاره ای گشتم و نهایتا به یاد Group Policy افتادم و دیدم که بله از اینجا می توان باز Folder Options را در منویTools  فعال کرد و از قابلیتهای آن استفاده کرد،شاید خیلی از کسائی که میگن ویندوز مشکل داره به خاطر است که علم کافی استفاده از ویندوز را ندارند!و حتی خیلی از کسائی که میگن ویستا بد است نمی دادند که ویستا امنترین سیستم عامل حاضر دنیاس با وجود اینکه رم زیادی می گیرد ولی سرع بالائی دارد تا حدی که در برخی از امور لسنوکس را نیز پشت سر گذاشت!خوب از حاشیه بگزیریم و روشی که من پیدا کردم را به شما هم آموزش می دهم تا به خاطر یک مخفی شدن کوچک وکم دانی خود مجبور به تعویض ویندوزتا نشوید:

۱- از منوی Start گزینه Run را انتخاب و در پنجره کوچک باز شده عبارت Gpedit.Msc را تایپ و کلید Ok را بزنید. بدین ترتیب برنامه Group Policy اجرا می شود.
۲- در قسمت سمت چپ ابتدا گزینه User Configuration سپس Administrative Templates بعد Windows Components و در نهایت Windows Explorer را انتخاب کنید.
۳- در قسمت سمت راست روی گزینه Remove the Folder Options menu item from the Tool menu دابل کلیک کنید.
۴- در پنجره باز شده و در سربرگ Settings گزینه Not Configured یا Disabled را انتخاب کرده و Apply کنید.

البته باید گفت که این عمل در اکثر نسخه های ویندوز جوابگو است و این نشان از User Friandly بودن ویندوز دارد!نعمتی که لینوکس از آن محروم است!

خوب حالا که Folder Option به منوی Tools بازگشت بد نیست احساس من را در مورد ویندوز ویستای خوب بدانید!!

I Love Vista
Entry filed under: نرم افزار, ویندوز.

Zeus Platinum،کیسهائی از جنس طلا و الماس بر PC ها چرا ارور 404؟!

2 دیدگاه Add your own

  • 1. علی  |  مارس 3, 2008 در 3:28 ب.ظ.

    خودم بلد بودم 😀
    ولی دمت گرم

    امیدوارم به درد بقیه بخوره

    پاسخ
  • 2. آرش  |  ژوئن 24, 2008 در 1:14 ب.ظ.

    ممنون از اينكه زحمت تايپشو كشيديد. خيلي مفيد بود.

    پاسخ

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تبلیغات ویژه

مطالب اخیر

پستهای پر بازدید دیروز پیروزا

فایر فاکس فراموش نشود

RSS من الان این کارو انجام دادم

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.

RSS اخبار سلامت نیوز

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.

آمار بازدید

  • 79,747 بازدید

well known


