دو خبر گوگلی

نوامبر 25, 2007 at 9:30 ق.ظ. 2 دیدگاه

سرویس شخصی سازی موتور جستجوی گوگل به 40 زبان عرضه می شود گوگل اعلام کرد سکوی Custom Search googleiha.jpggoogleiha.jpggoogleiha.jpggoogleiha.jpgکه امکان ادغام فناوری جستجوی گوگل را در یک وب سایت فراهم می کند، به 40 زبان و 80 کشور در دسترس قرار داده است.سکوی Custom Search از یکسال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون گوگل اعلام کرده است که این سکو را به 40 زبان در 80 کشور دنیا به روز کرده است.سرویس Custom Search به شرکت های کوچک و سازمان این امکان را می دهد که فناوری جستجوی گوگل را به وب سایت خود اضافه کرده و یک موتور جستجوی شخصی شده برپایه علایق خود ایجاد کنند. براساس گزارش وب نیوز، وب سایت پنجره ای را به روی دنیای بسیاری از شرکت ها می گشاید و تلاش می کند برای جذب بیشتر بازدیدکننده از امکانات ویژه ای استفاده کند. یکی از این امکانات که به کاربر امکان جستجوی موضوعی سریعتر، آسانتر و دقیق تر را روی وب سایت ها می دهد سرویس Custom Search است. این سرویس در دو نسخه رایگان با آگهی و تجاری پرداختی به 40 زبان در 80 کشور عرضه می شود.گزینه «یا بخت یا اقبال» گوگل سالانه 110 میلیون دلار ضرر می دهد روسای گوگل اعلام کردند که گزینه «یا بخت یا اقبال» صفحه اصلی این موتور جستجو بازدیدکننده بسیار کمی دارد و بنابراین سالانه در حدود 110 میلیون دلار به این شرکت کالیفرنیایی ضرر وارد کرده است. از سال 1997 که موتور جستجوی گوگل راه اندازی شد در صفحه اصلی آن گزینه «یا بخت یا اقبال» (I am Feeling Lucky) در کنار گزینه «جستجو با گوگل» (Google Search) وجود داشته است، اما بنظر می رسد این گزینه برخلاف عنوانی که دارد، از اقبال چندانی برخوردار نیست بطوریکه به دلیل استقبال کمی که از آن شده سالانه 110 میلیون دلار به شرکت «مانتین ویوو» ضرر وارد می کند.براساس گزارش Slashdot ، بنظر می رسد عملکرد این گزینه برای بسیاری از کاربران پربیننده ترین موتور جستجوی دنیا ناشناخته باشد. در حقیقت استفاده از این کلیک می تواند کاربر را بدون ارائه نتایج دیگر مستقیما به اولین صفحه ای که این موتور جستجو برپایه کلید واژگان وارد شده، پیدا کرده است ارجاع می دهد. این یک راه حل سریع و تقریبا همیشه مفید است که ظاهرا درآمدی برای مخترع اش به ارمغان نمی آورد.یکی از دلایلی که موجب شده است که این گزینه با استقبال کاربران گوگل مواجه نشود، عنوان بدون موضوعیت «یا بخت یا اقبال» است که برای آن انتخاب شده است. بطوریکه بسیاری از کاربران تصور می کنند این گزینه عملکردهایی شبیه به فال روز ارائه می کند و بنابراین این عنوان به هیچ وجه نمی تواند معنای عملکرد «ارجاع مستقیم به اولین صفحه نتایج جستجو بدون ارائه نتایج بعدی» را برساند. همین مسئله موجب شده است که تنها یک درصد از کاربران گوگل روی این گزینه کلیک کنند و به این ترتیب سالانه 110 میلیون دلار به این شرکت وارد شود.

Advertisements

Entry filed under: نرم افزار, اخبار وب, اخبارIT, تازه ها, شبکه.

Computer VooDoo معرفی برترین مردان تجارت دنیا؛ استیو جابز اول، بیل گیتس هفتم

2 دیدگاه Add your own

  • 1. soboone  |  نوامبر 28, 2007 در 3:24 ب.ظ.

    مگه سایت نزده بودی

    پاسخ
  • 2. علیرضا حسینی  |  ژانویه 21, 2008 در 1:34 ق.ظ.

    عجب، پس «یا بخت و یا اقبال» اینه
    من فکر می‌کردم همیجوری الکی ی‌چیزی رو میاره. آخه وقتی «گوگل سرچ» رو بزنی، تازه ممکنه اون چیزی رو که می‌خوای پیدا نکنی، مثلاً می‌خوای عکس دوچرخه پیدا کنی، ی‌چیز دیگه میاد. آخر از ماشین زبان نفهم هم که نمیشه زیادی توقع داشت. با خودم فکر می‌کردم اگر «یا بخت و یا اقبال» رو بزنم دیگه چه شود… به همین دلیل تا حالا یک مرتبه هم ورش ضربه نزدم.

    آقا استفاده کردیم. مفید واقع شد 🙂

    پاسخ

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تبلیغات ویژه

مطالب اخیر

پستهای پر بازدید دیروز پیروزا

فایر فاکس فراموش نشود

RSS من الان این کارو انجام دادم

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.

آمار بازدید

  • 79,716 بازدید

well known


%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: